tisdag 12 januari 2010

Pälstätt på Östermalm

Efter några minuters fundering tror jag inte att badmössan skulle vara någon hit bland östermalmskorna. Vad jag däremot borde ha på mig när jag går dit är en päls. Det är tydligen det man ska ha om man tittar på vad majoriteten av kvinnorna här har på sig... Antingen en hel päls eller en pälsmössa. Att jag inte tänkte på detta när vi var hemma över jul, då kunde jag ju ha tagit med mammas minkpäls, som hon gjorde åt sig nångång i början av 90-talet. Då skulle jag helt klart blivit en i gänget!

2 kommentarer:

  1. Ja den skulle du nog fått ta med dej - har inte varit i användning på mycket länge.

    SvaraRadera
  2. kanske tur att du inte valde att plaska omkring i en päls.. jag menar vattengympa är väl tillräckligt tungt utan extra tyngder på?:P grodbadmössan hade däremot helt klart gått hem i östermalmsplurret, pröva gärna nästa gång! :)

    SvaraRadera