torsdag 28 januari 2010

Man vet aldrig vad man hittar...

Att städa kan vara rätt intressant, till och med roligt, för man vet aldrig vad man hittar.

En gång hittade jag en död akvariefisk i soffan. Gissa om jag blev överraskad när jag dammsög soffan och den fick tag i något skarpt som inte gick att suga upp, jag tog tag i saken men när jag insåg var det var kastade jag iväg den och skrek... Hur den kommit dit kan man ju fundera på...

Under helgen möblerade vi om i vardagsrummet. När vi flyttade på soffan hittade vi Matildas fina Marimekko-nappflaska, där har den legat ett halvt år... Dessutom hittade jag en del hårband, som jag annars alltid är utan...

När jag rensade i nagellackslådan en gång hittade jag ett fotografi på ett ex från när han var liten... Bortglömd choklad är alltid lika roligt att hitta, och presentkort! Suveränt! För att inte tala om klädskåpet, där hittar man alltid så mycket roliga kläder som man glömt bort att man hade...

Vilken billig underhållning egentligen! Någon borde komma och glömma eller gömma lite grejer här med jämna mellanrum så fylls mina dagar med intressanta nöjen...

3 kommentarer:

  1. Synd att Matilda bor så langt bort .. ja tror nämligen hon sku klar ede ti göm saker mycket bra!;) Barn brukar va duktiga på he :))) Men snart har du en egen litin filur som garanterat kommer ti lev opp ti dina föväntningar inom ede område ;)

    SvaraRadera
  2. Fick en gång ett tips om att man när man plockar bort vinterjackor eller för den delen sommarjackor skulle sätta lite pengar i fickorna så skulle man få en trevlig överraskning när man plockade fram dem igen. Jag har prövat det och det är rätt kul för man har nog lyckats glömma det under tiden man inte anv. jackorna. Annars tycker jag det mest rör sig om otrevliga överraskningar det som man hittar när man städar.(nån rutten frukt som gömt sig nånstans eller liknande)

    SvaraRadera
  3. Ja, Matilda borde nog förstå att komma hit lite oftare tycker jag... Smart tips om pengarna! Det ska jag börja göra!

    SvaraRadera