måndag 11 januari 2010

Om att gå med en bulle i ugnen

Jag har planer på att jag skall promenera till jobbet så länge det bara går. Men snart måste jag väl börja inse mina begränsningar, snart... Tidigare tog det mig ca 20 minuter att gå till jobbet, numera är jag tvungen att stiga upp minst 20 minuter tidigare än vanligt för att hinna i tid. Jag sölar fram längs trottoarerna som en pingvin och blir omsprungen av alla morgonpigga människor. Tidigare var det jag som sprang över övergångsställena för att hinna med grön gubbe, numera går jag lite extra sakta straxt innan så att gubben hinner börja blinka och jag får stanna ett tag... När det börjar ta närmre en timme att komma till jobbet, då slutar jag gå. Kanske.

3 kommentarer:

  1. Hahaa, låter för bra! Men du är duktig som fortsätter ännu, det är nog bra att hålla igång så mycket som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Ja men va bra Maria att du buri blogg så vi får föli me hur e gaar!!
    Ha no tänkt ring de- men ja ha bara jobba och skött Matilda och vuri fökjyld o allat möjlit så ja ha it orka va vi datorin helder.
    men trolitvis jie räison bra och ni mår utmärkt!
    Du ska no gaa så lieng du bara ork- e ji bara ti fördäil he. Ha e gott. Kram från Mam.

    SvaraRadera
  3. "Hemresan" gick nog bara bra, var lite trött i torsdags på jobbet men helgen kom ju fort. Jag traskar vidare...

    SvaraRadera