torsdag 27 maj 2010

Giro d´Italia

De senaste veckorna varje eftermiddag då Peter varit hemma har jag varit tvungen att titta på cykeltävlingen Giro d´Italia på Eurosport. Otaliga gånger har jag frågat vad är det som är så roligt med att se på gubbar som trampar och trampar?! Idag tog Peter kommentatorn Roberto Vacchi till hjälp och messade honom i direktsändning för att försöka få honom att förklara charmen med cykling.

Peter skrev: Kan du förklara för min sambo varför jag ligger på soffan och tittar på girot varje dag?!
Svaret blev: -Det är ju uppenbart! Dela med dej av soffan så din sambo får sätta sig och se på tv:n så förstår hon! Om inte så kan man ju planera vart man ska åka på semester nästa gång!

Tyvärr Roberto så förstår jag fortfarande inte varför det är så roligt med cykling...Trött på cykling.
(Härifrån är bilden.)

1 kommentar:

  1. paminner mej om Bucks Nascar tittande pa sondagar - med aren har ja lart mig att tolerera att bilarna bara kort runt o runt o runt i cirkel, o t.o.m. orkat titta lite sjalv oxa o inte bara sucka o lasa tidningen:) heheh.. fast detta cyklande vet ja inte om ja skulle orka kolla pa varje dag anda!! vissa ganger ar man lite bortskamd me tva tv..
    du far val hamnas nan dag har snart da o tvinga honom o kolla in en riktig tjejfilm:)
    kram, sofia

    SvaraRadera