måndag 31 maj 2010

Besiktning

Idag har vi varit till doktorn med Vilma på 2 månaders kontroll. Hon är i perfekt skick! Nu väger hon 5050 g och är 59,5 cm lång. Hon har en perfekt hållning, inget platt huvud och hon reagerar mycket bra på omgivningen. Som förälder är man riktigt nöjd.

Denna läkare hade dock en annan åsikt om amning än alla andra som jag fått råd av. Amma max 15 minuter per bröst varje gång och ge henne ersättning två gånger om dagen om det behövs. Jag såg storögt på henne. Endast 30 minuter!?! Det orkar jag ju lätt! Ärligt talat så har det känts som att vi inte gjort annat än ätit den senaste tiden. Bär henne i bärsele om hon skriker, tyckte läkaren. Det återstår att se vad Vilma (och mina tuttar) tycker om den begränsade mattiden... Den senaste tiden har jag i alla fall inte haft nån värre stockning så nu ser jag ljust på framtiden! :)

Hej!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken sotnos!! Kul att hora att hon vaxer och mar sa bra! Hoppas denna lakares rad funkar battre da isafall, har sjalv inga rad pa amningstekniker men ja tycker att du har orkat o kampat som en riktig supermamma hittills fast det har varigt jobbigt ibland. Grattis till Vilmas 2 manader!! Ha det sa bra alla tre - kram, sofia

    SvaraRadera
  2. He va no bra att Vilma gick igenom besiktningen! Vi får hoppas att honde läkarins råd ji bra o. Va Vilma sir stor o föståndi ut på bildin du ha lagt in. E buri vaar rikti spännand nu tå ni snart ska kom häim, hoppas on tycker om Finland!!

    SvaraRadera