onsdag 24 mars 2010

Hej dagboken!

I måndags var vi på fiskeäventyr igen. Tyvärr blev det ingen fisk den här gången, men däremot fick vi njuta av det vackra vädret och så fick vi lite färg av solen. Det gick hur bra som helst att vara ute i flera timmar, men till sist började det bli lite tungt för ryggen.
Här är jag med Peters stora jacka och min stora mage!


I tisdags lekte vi turister och strosade runt på stan. Redan klockan tio var vi på gång men affärerna öppnade först elva, så det blev en extra frukost innan shoppingen kunde börja. Jag hade stora förväntningar på att hitta fina amningstoppar och tröjor men men, besvikelsen blev stor. Trots mina efterspaningar på bra affärer på nätet innan så blev det en flopp eftersom det inte hade några normala storlekar, dessutom verkar det som att man ska vara tvungen att bli en tant när man blivit mamma. Kan man verkligen inte göra snygga amningströjor? Så åter en gång fick jag gå hem utan kläder åt mig själv.
Däremot fick bebben en riktigt cool sparkdräkt!


Vi var även till barnmorskan igår. Goda nyheter: mitt blodtryck är så bra såå, tänk vad lite vila kan göra. Jag har ju till och med hållit mig vaken ända till klockan elva några kvällar på raken nu och det har nog inte hänt under de senaste åtta månaderna. Fick även tips om att bl.a. äta räkor för att få igång värkarna... Så kvällsmaten är planerad, tror jag... Kanske avvaktar tills imorgon... börjar få kalla fötter... :)

Idag har jag tagit en promenad till Fältöversten där jag hittade en fin sommarkjol åt bebbens bästa kusin Matilda. Och nu är det vila, vila, vila som gäller. Tur då att det finns så bra tv-shower som Oprah, Ellen och Martha...

Hejdå dagboken!

1 kommentar:

  1. Hej
    Ja kom på att ja int ha hinda elo håxa koll bloggen din på häila vikon! Kan e tro bero på att ja ji gräsänka som ja har så follt opp? men nu ha ja läst all inlägg och tycker e ji bra att du vilar na lite men äntå tar de ut på na promenader. Sovgungon siir no häilt bra ut. O snart så buri e vaar dax ska vi hoppas, typ fridajin 26 sku ju va passlit! Kram på de !!

    SvaraRadera