fredag 19 mars 2010

Fredagsmys

Vilken slö fredag, klockan är fem och jag vet inte vad jag gjort hela dan... För att överhuvudtaget komma ut ur lägenheten en sväng tog jag i alla fall en liten promenad till det nyöppnade Åhlens. Över första övergångsstället fick jag kramp i magen och tvingades stanna för en sekund, men som tur var släppte det fort och sen var det nemas problemas. En kvinna kommenterade min vankande gångstil, hon tyckte att det såg så fint ut när jag gick... Trevligt!

På vägen hem igen bar det in via "handlin", en märklig kombination av fredagsmystilltugg inhandlades... nämligen: popcorn, bananer, äpplen, vindruvor, jordgubbsrulltårta, en geisha chokladkaka, plommon, potatis och viktigaste av allt vanlijvisp. Smaskigt!

Under hela dagen har jag skjutit fram min mentala förberedelse inför förlossningen... Känns inte lika akut idag, men jag lovar efter Glamour ska jag lägga på en avslappnings CD och sitta i lugn och ro och andas på ett rätt sätt!

3 kommentarer:

  1. jag tror dina "kramper" är sammandragningar eller s.k. "värkar"... hehee...

    SvaraRadera
  2. mmm, jag tror he jag å, men e känns betär ti säg kramp, sammandragningar och värkar låter ju så allvarligt!

    SvaraRadera
  3. mua alkaa vähän jännittämään tämä loppuraskaus!
    oikein paljon voimia siihen ja varsinkin kun "tosi hommat alkaa"

    rakkautta sinne ja halauksia PALJON!!!!!!!!!!

    SvaraRadera