torsdag 11 mars 2010

2 veckor...

Nu är det två veckor kvar tills dagen D. BB-väskan är halvt packad ifall att det skulle bli bråttom. Det är rätt svårt att veta vad man skulle kunna behöva i denna ovana situation, så jag tar gärna emot tips av erfarna föderskor! Bebikläderna är iallafall utvalda.

Idag bestämde jag att sista arbetsdagen blir kommande tisdag. Men hur jag ska hålla mig därifrån är en annan sak, sitter nu och skriver en lista på vad jag ska hitta på fram tills den 25:e. Hittills har jag kommit på: gå och klippa mig, om det nu är någon vits eftersom man tydligen ska tappa en del hår efter förlossningen... Måste nog hitta på fler saker att pyssla med, eftersom jag misstänker att h*n kommer att dröja och jag ska bli tvungen att vara ensam hemma tills vecka 42, då blir jag nog en grinig gravid kärring...

5 kommentarer:

  1. Det närmar sig med stormsteg :) Extra kortärmor o undisar .. hygienprylar, inneskor och kanske en egen morgonrock om du så vill. Kameran är ju självklar! :) Laddare till telefonen .. borde väl räcka så eller? Det är väl ungefär det som jag funderat iaf :) Bara 2-3 veckor kvar här också om de gör som de har sagt där på vcs :)

    SvaraRadera
  2. Det jag glömde ta med var amningsinlägg till BH:n, men de hittade ett par på BB så det var ingen fara:) Kom ihåg att vila nu före bebin kommer, för efter blir det inte många timmar per natt man får sova. Lycka till! /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Nu börjar till ock med jag bli lite nervös. Lika nervöst att bli mommo som mor tror jag! Men tur att du äntligen bestämt dej för att vara hemma åtminstone 1 vecka före beräknad nedkomst. å så e det väl på tiden att du börjar känna dej gravid!!!
    Passa nu på att läsa en riktigt bra bok - kan dröja till nästa gång. Det du inte får med dej till BB kan fadern! hämta senare så det är inget problem.

    SvaraRadera
  4. Super, då har jag iallafall något mer att lägga i väskan!
    Mommo får inte bli nervös! då blir ju jag orolig på riktigt...

    SvaraRadera
  5. Ta med nåt att läsa säger jag då. Bra tidningar att ströläsa OCH en bra bok då tiden blir lång (vi hamnade att vänta i observation en hel dag både innan förlossningen med Cecilia och Walter. Vad tar man ut tiden med då??!). Då jag födde Walter hade vi med datorn och såg på Seinfeld. Det var också en höjdare. Man orkar bättre då man får skratta mellan värkarna, haha.
    Sen tyckte jag det var skönt att läsa på nätterna också ifall jag inte kunde sova på BB.

    SvaraRadera