måndag 1 februari 2010

Onödigt läkarbesök

Så idag var vi till läkaren, hon skulle ju förklara det här med hypotyreosen. Det hon berättade var följande: underproduktionen gör att man kan få en låg energinivå, man blir trött och kan få svårt att koncentrera sig. Skulle jag inte varit gravid, skulle jag troligtvis inte ens fått medicin, men nu vill de bara ha alla värden perfekta, efter födseln får jag troligtvis sluta ta medicinen och det ska inte ha påverkat bebisen på något sätt.
Bra, tack för informationen. Men hade hon inte kunnat ringa och berätta det här för mig direkt istället för att låta mig gå och fundera...

4 kommentarer:

  1. ahaa, men vad innebär detta då? kommer du alltid att ha den här "sjukdomen" eller vad ska man kalla det? nåja, men tur att det var rätt så bra nyheter i alla fall.

    SvaraRadera
  2. nå, hon sa att det kan vara bra att jag håller i minnet att jag haft dessa problem ifall jag blir oförklarligt trött och håglös, och så ska jag kolla upp mina värden med jämna mellanrum ifall att de skulle bli sämre. men förhoppningsvis behöver jag inte medicin i framtiden.

    SvaraRadera
  3. men e va iallafall bra saker hon hadd ti säi! men skit att du måsta funder så lieng på e!! men vi ska minn hede nu fall du var rikti slö o trött naingang i framtidin.

    SvaraRadera
  4. Jepp, du kan väl hjölp me att minnas! :)

    SvaraRadera