söndag 7 februari 2010

En helg i blivande mammas tecken

Den här helgen har jag tränat på att vara mamma... Jag tycker nämligen att jag gjort en del mammiga saker.
Fredagkväll inleddes med att jag gjorde en broccolipaj och sallad tills vårt främmande skulle komma. Igår städade jag några köksskåp, vilket inte blivit gjort på länge, sen gjorde jag en fisksoppa, som jag måste få skryta över, den var verkligen mycket smaskig! Idag har jag shoppat bebiskläder, några små bodysar, vi hade så många "tjejfärger" att jag var tvungen att köpa lite mer killaktiga. Inte för att jag skulle ha några problem med att klä min pojke i rosa! Vi bor ju ändå i sthlm... :)


Den här supersöta pyjamasen har även underbara Matilda, men jag kunde inte motstå att köpa en till hennes kusin också!

Nu håller jag på och gör havtornskräm, helt från grunden, är inte det mammigt va?! Och sen ska jag göra middag. Baka bullar skulle jag kunna tänka mig göra om vi hade en bättre ugn. Och en symaskin skulle jag behöva, då skulle jag sy nya gardiner och lakan till bebisens sovgunga och en massa annat! Ja, en symaskin vill jag ha! och en bättre ugn!

2 kommentarer:

  1. det later som e kul helg! inte sa mammigt anda.. lite mer vuxet kanske:) vi borjar ju blig gamla som du sa just.. hahhaha.. naa! det va skitkul o snacka me dej pa skype - det maste vi ta igen snart! ha det jattebra o sa hors vi snart! kraaam!!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Otur att du it önka de ien ti julklapp (symaskin) nu får du lov o vänt ti födelsedajin om it du vill köp ien sjölv.

    SvaraRadera